סוכנות טויוטה

 

טרייד אין בסוכנות טויוטה

טרייד אין הוא מושג נפוץ ושגור בשפה של עולם כלי הרכב. מדובר בעסקת חליפין של רכב משומש שעובר מבעליו הישנים לסוכנות שדרכה יקבל הבעלים רכב אחר. הרכב שיעבור לידיו יכול להיות חדש לגמרי, כזה שעדיין לא עלה על הכביש וגם יכול להיות רכב משומש מיד שנייה שהחברה לוקחת אחריות על התחזוקה והטיפולים שעבר כל עוד היה נמצא בהשגחתה ועד למסירתו. היתרון הגדול של עסקאות טרייד אין קשור כמובן לתנאי המימון, שכן בדרך זו מקבל הקונה זיכוי בשיעור מסוים עבור הרכב שהוא מוסר, זיכוי שמתקזז מהמחיר שעליו לשלם עבור הרכב שיקבל. כעת נותר לו לשלם שארית מסוימת והוא מחליט איך יהיה הכי נכון עבורו לשלם.

בנוסף לעניין הכספי יש יתרונות רבים נוספים לעסקת טרייד אין. מכיוון שהרכב שיעבור ללקוח נמצא בהשגחתה ואחריותה של חברה מסודרת וגדולה, ברוב המקרים הוא יהיה במצב טוב מאד (למרות היותו משומש) ובעצם יתבצע מעקב אחר תקינותו. דרך סוכנות טויוטה, למשל, אפשר לבצע עסקאות טרייד בדגמי טויוטה בלבד ומי מהנהגים שאוהב את הדגמים ולא רוצה לפזול ולעבור לרכבים מתוצרת חברה אחרת לבטח ישמח מאד להישאר עם החברה שהוא מכיר ומכאן ועד עסקת טרייד אין הדרך תהיה קצרה. כל שנותר הוא לוותר שהרכב שהוא מקבל במסגרת העסקה אכן במצב טוב מאד מבחינה מכאנית, הקילומטראז' שלו סביר ומתקבל על הדעת וכמובן שהמחיר שלו לפני ואחרי הקיזוז של מסירת הרכב הישן הגיוני, נכון, סביר וכזה שהלקוח יכול ומוכן לעמוד בו.

 

תנאי מימון לעסקאות טרייד אין

בהחלט הנושא של סיוע למימון קיים גם כאן. דרך סוכנות טויוטה למשל אפשר לסייע ללקוח להשלים את סכום התשלום שנותר לו, על מנת להשאיר אותו במשפחת טויוטה ולבל ירצה לבחור ברכב אחר. מדובר במדיניות של שירות ללקוח, שכן החברה לא מעוניינת בעזיבה של לקוחות מרוצים וכמובן שואפת לשביעות הרצון המלאה שלהם. לקוח שכבר יש לו דגם מסוים מדגמי טויוטה לבטח מרוצה ממנו ואוהב אותו ולכן אם הוא מתעניין בביצוע עסקת טרייד אין אל מול רכב טויוטה מדגם אחר – חשוב מאד לחברה לבוא לקראתו ולסייע לא ככל האפשר. ישנם מקרים שבהם אפשר להמשיך את עסקת הטרייד אין בעסקת ליסינג, כלומר של חכירת הרכב החדש על ידי הלקוח במימון חודשי לאורך תקופה מסוימת שמוסכמת מראש. גם כאן מדובר בעסקה כדאית מאד לכל הצדדים שמקלה מאד על הלקוח, מצד אחד ומסייעת לחברה לשמור על הלקוחות שלה מצד שני.

 

באמצעות פנייה אל סוכנות טויוטה מורשית אפשר לבחון אילו דגמים אפשר להשיג בעסקאות טרייד אין, לברר את המחירים שלהם בשוק כרכבים חדשים או משומשים יד שנייה וכך לקבל את ההחלטה האם הצעת הטרייד אין כדאית ומשתלמת. שני לקוחות שונים לא יוכלו להשליך האחד על השני את הכדאיות, שכן עבור כל אחד מהם יהיו קריטריונים אחרים בנוגע לביצוע העסקה ושיקולים אחרים שנכונים לכל אחד מהם בנפרד. יחד עם זאת עדיין מדובר בעסקה של שנתיים או שלוש ויש לה הרבה מאד השלכות והשפעות על המשך החיים המשפחתיים ולכן צריכים לשקול את ההצעה בכובד ראש, כמו גם לבצע ניתוחים שונים כדי לבדוק אם לטווח הארוך העסקה תישאר כדאית.

 

מה קורה לאחר שמסתיימת תקופת הטרייד אין?

בכל סוכנות טויוטה אפשר יהיה לקבל מענה מדויק בנוגע למה קורה בסיום עסקת הטרייד אין. בדרך כלל התנאים כבר יהיו מפורטים בצורה ברורה ומפורשת בהסכם הראשוני והלקוח יוכל לבחור בין השארת הרכב ברשותו ובבעלותו בתמורה לתשלום נוסף של אחוז מסוים מהערך שנותר או החזרת הרכב לסוכנות. כך הדבר בעסקאות ליסינג. ברוב המקרים כאשר מדובר בטרייד אין קלאסי הרכב מלכתחילה יעבור לבעלותו של הלקוח ולכן אין כאן תקופה מסוימת שבסופה מסתיימת העסקה. כל שנותר כעת זה ליהנות מהרכב עד שמחליטים לבצע שינוי כלשהו באופן הנהיגה והנסיעה או בתנאי הנסיעה המשפחתיים. כל רכב מסוגל כיום להיות כשיר לבצע נסיעות במשך הרבה מאד שנים כל עוד מבוצעות בו פעולות התחזוקה הנדרשות.

 

עסקת טרייד אין, אם כך, עשויה להימצא ככדאית מאד עבור לקוחות ונהגים במגוון מצבים וסיטואציות. חשוב כמו תמיד לקרוא את השורות הקטנות של ההסכם, לדעת בדיוק למה נכנסים ולשים לב לכל מיני תשלומים נלווים שייתכן ויחולו על הלקוח – תשלום אגרה עבור העברת הבעלות, מתי יידרש להעביר את הרכב טסט + על מי יחול התשלום עבור חידוש רישיון הרכב, תיקונים או שיפורים שונים שיודעים מראש שיהיה צורך לבצע ועוד. כל עוד כל המידע מונח לנגד עיניו של הלקוח הוא יוכל לקבל את ההחלטה המושכלת והנכונה ביותר עבורו. לא מומלץ לגשת לעסקה שכזאת בעיניים עצומות אלא בידיעה מלאה מה רוצים לעשות והאם אכן מסכימים עם כל התנאים.

 

בעסקאות טרייד אין אפשר לא אחת לקיים משא ומתן בנוגע לסעיף זה או אחר בהסכם וחשוב לדעת את זה. כדאי לנסות להביע השגות או סייגים אם נראה שזה הדבר הנכון לעשות וכך ייתכן והחברה תיאות לשנות את הסעיף לשביעות רצונו של הלקוח. ישנן דברים עקרוניים יותר או פחות אך במקרים רבים שביעות הרצון של הלקוח מהתהליך תעלה על כל שיקול אחר ואפשר יהיה להתגמש ולשנות את ההסכמים בהתאם. מסיבה זו תמיד כדאי להביע כל עניין או שאלה שמתעוררים ולראות מה התגובה של הצד השני. בחברה כמו טויוטה שידועה בהערכה כלפי הלקוחות שלה – ללא ספק יהיה מקום לשינוי כפי שהלקוח ירצה וכך הוא יידע שיש לו אל מי לפנות ושהוא בחר בחברה הטובה ביותר לרכב שלו.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות