היברידי

 

יתרונות הרכב ההיברידי

 

טויוטה מובילה בעולם בתחום הרכבים ההיברידיים. טויוטה פריוס הוא הרכב ההיברידי הראשון שהושק בעולם ב-1997, ומאז הפך לרכב ההיברידי הנמכר ביותר בעולם.

עשרות מיליוני רכבים היברידיים מבית טויוטה, נוסעים ברחבי העולם, בהם: פריוס, יאריס, אוריס, אוריס TS, C-HR, קאמרי, פריוס+ וראב4. משנה לשנה עולים אחוזי רכישות הרכבים ההיברידיים של טויוטה בקרב הקהל הישראלי.

בניגוד לרכב רגיל הפועל על מנוע בנזין או דיזל, הרכב ההיברידי משלב בפעילותו שני סוגי מנועים: מנוע בנזין ומנוע חשמלי. שני המנועים פועלים יחדיו, כאשר מערכות המחשוב של הרכב קובעות איזה מנוע יפעל מתי ובאיזה אופן.

טכנולוגיית HSD עם ההנעה ההיברידית ברכב ההיברידי של טויוטה משלבת בין שני המנועים ויודעת לנווט בין שניהם על פי נתוני האצת הרכב. כשהרכב ההיברידי מאיץ- המערכת משלבת את מנוע בנזין וכאשר הרכב מאט- היא מועברת למנוע החשמלי.

 

מהם היתרונות של הרכב ההיברידי בהשוואה לרכב רגיל?

חיסכון בדלק - השילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי מוביל לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק. החיסכון יכול להגיע לעד כ-40%. מדובר בחיסכון כספי משמעותי שיכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

משלמים פחות מס - המיסוי על רכב היברידי הוא נמוך מהמיסוי על רכב רגיל. רכב היברידי (הנעת בנזין וחשמל) בדרגת זיהום 1 או 2 ימוסה במס קניה בשיעור של 30%. רכב פלאג-אין (בעל יכולת טעינה מהשקע החשמלי) לו ציון ירוק שאינו עולה על 100, ימוסה בשיעור של 20%. רכב על טהרת החשמל (ללא סיוע ממנוע בערה) ימוסה ב-10% בלבד. מטרת הפחתת המיסוי ברכישה של רכב היברידי היא לעודד רכישת "רכב ירוק" בעל פליטת מזהמים נמוכה.

הפחתה בזיהום אוויר - פליטת המזהמים של הרכב ההיברידי פחותה משמעותית בהשוואה לזו של רכב רגיל. מכיוון שהרכב ההיברידי יודע לשפר את נצילות הדלק, שכן מנוע הבעירה פועל פחות- מופחתת כמות החומרים המזוהמים שנפלטים במהלך הנסיעה. התרומה האקולוגית היא חשובה.

חוויית נהיגה ייחודית - יש רבים שיאמרו כי חוויית הנהיגה ברכב היברידי נוחה, שקטה ונעימה בהרבה מזו שברכב רגיל. הרכב ההיברידי מספק כוח מקסימלי בלחיצה על דוושת הגז, הנסיעה בו שקטה עם פחות רעידות והוא מגיע לביצועים מקסימליים. נהג הרכב ההיברידי והנוסעים בו נהנים מחוויית נסיעה מהנה ואופטימלית. 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות