טויוטה ראב4 פלאג אין

טויוטה ראב 4 פלאג אין

בכל שנה טויוטה מפתיעה את העולם עם כלי רכב ירוקים וידידותיים לסביבה המעניקים חוויית נסיעה שקטה במיוחד. השנה יוצא מודל חדש של טויוטה ראב 4 המוכר עם שיטת הנעה משולבת המכונה "פלאג אין". במאמר זה נענה על כל השאלות הנוגעות לשיטה זו ולמאפייני המודל.

 

מהם המאפיינים של טויוטה ראב 4 פלאג אין?

 

הרכב החדשני של טויוטה מציע מנוע בנזין אטמוספרי של 2.5 שיכול להגיע ל-184 כוחות סוס. לצד המנועים הללו פועלים עוד שני מנועים חשמליים ברכב שמוסיפים לו עוצמה נוספת המגיעה בסך הכל ל-306 כ"ס. העוצמה הזו אינה מאפיינת כלי רכב חשמליים ללא מנוע נוסף. כך, מתקבלת תאוצה של 6 שניות מ-0 ק"מ ועד ל-100 ק"מ. המהירות שהרכב מגיע אליה היא עד 180 קמ"ש. מלבד זאת, הרכב כולל עיצוב מרהיב, מפרט טכני מפנק ומפרט בטיחותי להגנה על הנהג והנוסעים. כל זאת באמצעות מצלמות וחיישנים לזיהוי תמרורי דרך, מערכת שמירת מרכז נתיב, מערכת קדם התנגשות הכוללת גם בלימת חירום ועוד מערכות נוספות ברמות גימור גבוהות יותר. 

 

האם יש סוללה נטענת ברכב?

 

רבים מבלבלים בין רכב חשמלי לרכב פלאג אין. בטויוטה ראב 4 פלאג אין ניתן להטעין את הסוללה בזמן הנסיעה בזכות מנגנון ההופך את התנועה של הרכב לחשמל. ברכב חשמלי בלבד הסוללה נטענת ממקור חיצוני באמצעות עמדות טעינה בלבד ולא ניתן לנסוע ברכב בזמן ההטענה. לכן, יש להמתין ולחכות עד שיטען. 

טויוטה ראב פלאג אין 2021 פותרת את הבעיה הזו ומאפשרת לנהג להטעין את הרכב מראש בבית או להטעינו בזמן הנסיעה.

 

מה ההבדל בין פלאג אין להיברידית רגילה?

 

שאלה נפוצה שעולה שוב ושוב בנוגע למכוניות המשלבות מנוע חשמלי עם מנוע בנזין היא: מה ההבדל בין מכונית היברידית לטכנולוגיית פלאג אין? התשובה טמונה בדרך טעינת הסוללה של הרכב. בטויוטה היברידית ניתן לנסוע על בנזין או על סוללה הנטענת מעצמה. ברכב חשמלי בלבד הסוללה נטענת בעזרת מטען מיוחד המתחבר לרכב בעמדת הטענה. 

שיטת "פלאג אין" של טויוטה מאפשרת ליהנות מכל העולמות ברכב אחד. ניתן להטעין את הרכב עם מטען מיוחד בבית, להשתמש במנוע היברידי הנטען בעת הנסיעה או להשתמש במנוע הבנזין. כך, הנהג מרוויח את הגמישות הרבה של נסיעה ללא עצירות, ניצול נכון יותר של אנרגיה מתחדשת ואפשרות לטעון את הסוללה מראש ולנסוע ללא עלות נוספת. היתרון של רכב פלאג אין הוא ההתאמה לדפוס הנסיעה של הנהג והיכולת להגיע לאלף קילומטרים מצטברים מכל שיטות הנסיעה: בנזין, סוללה נטענת בעת הנסיעה וסוללה הנטענת בחיבור חיצוני.

 

כמה ניתן לחסוך כאשר משתמשים ברכב פלאג אין בהשוואה לשיטות אחרות?

 

רכב פלאג אין נחשב לאחד מהמשתלמים ביותר לנסיעה, במיוחד כאשר משווים אותו לכלי רכב בהנעה היברידית ובהנעת בנזין. הסיבה לכך היא יכולת הניצול של אנרגיה חיצונית בהטענת הרכב בבית, במחיר שמגיע לשקלים בודדים לכל טעינה. למשל, טעינה של הסוללה החשמלית בבית במודל 2021 של רכב טויוטה ראב פלאג אין היא בקיבולת של 18.1 קילוואטים. עלות כל קילווואט היא בערך 0.5 שקלים. לכן עלות כל הטענה היא תשעה שקלים בלבד. אם נוסעים רק באמצעות הכוח החשמלי בעיר, עד למהירות נמוכה, הסוללה החשמלית מסוגלת לנסוע 75 ק"מ בין הטענה להטענה. אם אנו משווים מכונית ממוצעת הנוסעת על בנזין נגלה כי נוכל למלא רק שני ליטר או לנסוע שלושים קילומטרים לערך ברכב חסכוני ועשרים קילומטרים באותה עלות של מילוי סוללה.

אך החיסכון האמיתי של הרכב בהנעת פלאג אין אינו טמון רק בהטענה החשמלית בבית. הוא דווקא מפתיע בהטענה בזמן הנסיעה של הסוללה הנטענת ברכב. בדומה למכונית היברידית, ככל שנוסעים יותר כך הסוללה תמשיך להטען. לכן, גם אם השתמשתם במיכל הדלק של הרכב לחלק מהנסיעה הוא עדיין יספיק לנסיעה של 1,000 ק"מ באותה עלות שהייתם נוסעים 200 קילומטרים בלבד בהנעת בנזין. 

מכאן ניתן להבין שבין האפשרויות המוצעות כיום של הנעה היברידית, הנעת פלאג אין או הנעת בנזין - הנעת הפלאג אין היא המשתלמת ביותר.

 

שומרים על איכות הסביבה

 

לכל מכונית ראב 4 פלאג אין יש עוד יתרון אחד בולט שאין להקל בו ראש. הרכב מסוגל לסייע לשמירה על איכות הסביבה. מדוע? כאשר משתמשים בסוללה החשמלית לא נפלטים רעלים לסביבה. הנסיעה היא שקטה במיוחד משום שאין שריפה של דלקים. 

רק כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה תהיה שריפה מינימלית של דלקים למשך זמן קצר יותר מאשר של נסיעה בהנעת בנזין בלבד. תכונה זו הקנתה לחברת טויוטה את התו של יצרן הרכב הירוק ביותר בעולם. החברה מייצרת מגוון כלי רכב העושים שימוש באנרגיה מתחדשת, כמו הסוללה הנטענת של הרכב בזמן נסיעה, וכך נשמרים עקרונות של קיימות ושמירה על המשאבים המוגבלים של כדור הארץ.

 

עיצוב הרכב

 

מלבד התכונות של הרכב מבחינת ביצועים, בטיחות, שמירה על איכות הסביבה וחיסכון משמעותי בעלות הדלק, טויוטה ראב 4 פלאג אין מגיעה בעיצוב חדשני ומרהיב. רמת הגימור אמושן של הרכב כוללת חישוקים בקוטר של 19 אינצ'ים, נורות לד, צג מולטימדיה בן תשעה אינץ', ריפוד דמוי עור ומפתח חכם. מחיר הרכב אינו גבוה משמעותית ביחס לטויוטה ההיברידית, והבונוסים הנלווים של עמדת ההטענה בהחלט מצדיקים את ההשקעה הנוספת.

לסיכום, טויוטה בהחלט הפתיעה את העולם כאשר השיקה מכונית המעניקה לנהג את הטוב שבכל העולמות. רכב מעוצב בקפידה, עם יכולת לנסיעה למשך קילומטרים רבים ואפשרות לחסוך הון בעתיד על מילוי טנק דלק. 

 

 




שינוי גודל טקסט שינוי ניגודיות הצהרת נגישות
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות